Bozlu Art Project, 5 Kasım 2022 tarihine kadar, Ercan Akın’ın “Umutsuz Bekleyiş” isimli kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
Sanat galerisinin Şişli’de bulunan tarihi binası da, İstanbul’da önemli izler bırakan ünlü Levanten mimar Mongeri’nin imzasını taşıyor.
Genç sanatçının 2015 ve 2022 yılları arasında Japonya ve Türkiye’de yaşadığı yolculuk deneyimlerinin duygusal izlerini taşıyan sergi, insani olarak yaşamına tanıklık eden hayali mekânlar ve bu mekânlardaki yalnızlık olgusunun ortaya koyduğu gerilime odaklanıyor.
Birbirine hem çok yakın hem de fersah fersah uzak iki kültürün benzerlikleri ve ayrıştıkları noktaların izleri de sanatçının eserlerinde rahatlıkla gözlemlenebiliyor. Klasik figüratif resmin sınırlarını zorlayan çalışmaların temaları ve teknikleri de sanatçının kendine özgü betimleme anlayışına ışık tutuyor.
Ercan Akın’ın ‘Umutsuz Bekleyiş’ isimli sergisi, kişisel yalnızlığı, yalnızlığın görünürlüğü ve sosyal yaşam içerisinde bir gözlemci olma durumuna işaret ederken, izolasyon, aidiyetsizlik, kısıtlı kaynaklar ve ruh sağlığı üzerine çarpıcı bir envanter ortaya koyuyor. Akın’ın yapıtları izleyiciyi, sanatın yaratım anlamında sanatçıya güvenli bir sığınak mı sunduğu, yoksa yalnızlığa mı mahkum ettiği üzerine düşünmeye davet ediyor.
Sergide yer alan yapıtlarda hayatımızın bir bölümünde baktığımız bulutsuz gökyüzü, neşeli bir mavi iken bir anda kasvetli bir gri tonu olarak karşımıza çıkıyor. Sanatçının resimlerindeki portreler, çevresindeki boşlukla birlikte izleyiciye fiziksel olarak yalnız hissettiren bir konumda var olurken, hayvan imgeleri ise bir nevi tecrit “sembolü” olarak dikkat çekiyor.
Bu duruma ilişkin çeşitli örnekler vermek gerekirse, mesela ölü bir kırlangıç, fırtınalı havanın önünde eğilen bir ağaç veya ölü bir tavşan imgesi sanatçının kendini arama serüvenini ortaya koymak için izleyiciye ışık tutuyor.
Ercan Akın, “Umutsuz Bekleyiş” isimli sergisinde, ne geldiği yerden kopabilen, ne de olduğu yere bağlanabilen, bir tür gönüllü sürgün olarak yorumlanabilecek yaşam deneyimini ele alıyor.
5 Kasım 2022’e kadar Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda izlenebilecek sergi, bu anlamda izleyiciye sanatçının varoluşun olumsuzluklarıyla nasıl yüzleştiğini içeren öznel bir deneyimin kapılarını aralarken, mekâna özgü enstalasyonlardan, resim ve fotoğrafa uzanan çok boyutlu plastik bir dil ve dramatik bir mekân ortaya koyuyor.
1979 yılında İzmir’de doğan Ercan Akın, 1998 yılında başladığı Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Temel Bilimler Bölümü’nü 2002 yılında bırakır. 2004 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümüne başlar ve 2008 yılında mezun olur. Yaşamını ve çalışmalarını Japonya’da sürdüren Akın, yapıtlarını bireysel sorunlar ve hayali mekânlar üzerine kurgular.
Yarattığı mekânlarda herkesin zaman zaman yaşadığı yalnızlık korkusundan hareketle, düşlenenle gerçek yaşamın örtüşmemesine vurgu yapar. Korkuları ile yüzleşmeye cesaret edemeyen insanların kimlik sahibi olmakta da zorlandıklarını düşünen sanatçı, insanların bu baskıdan kurtulabilmek için gerçeklikle aralarına bir perde çektiklerini varsayarak, bu durumu ifade edebilecek çeşitli simgeler kullanır.