Yapı Kredi Kültür Sanat, binanın mimarisinden yola çıkılarak geliştirilen “Bir Arada” isimli yeni bir sergi dizisine ev sahipliği yapacak. İki katlı galeri mekânında iki ayrı kişisel sergiye yer verilirken ortada bulunan geniş sergi alanında iki sanatçının işleri birlikte sergilenecek. 


 Yapı Kredi Kültür Sanat’ın desteğiyle üretilen çalışmaları da içeren “Bir Arada” sergi dizisi 2 Nisan’a kadar Sena Başöz’ün “İyileşme Olasılıkları” ve Noor Abuarafeh’in “Fısıldama Metotları” sergileriyle başlayacak. Serginin küratörü Didem Yazıcı ve Burcu Çimen.
 
Sanatsal yaklaşımları ve araştırma konuları ortak, ancak farklı coğrafyalarda yaşayan sanatçıları bir araya getiren bu sergi dizisi müşterek aciliyetlere odaklanacak. İstanbul merkezli çalışan Sena Başöz ile Kudüs & Rotterdam merkezli çalışan Noor Abuarafeh’in ortak noktaları arasında en belirgini, her ikisinin de arşiv üzerine çalışması. Her iki sanatçı da hayalle hakikatin birbirine geçtiği alternatif dünyalar kuruyor. 

Tarihin nasıl inşa edildiği, belgelendiği ve yorumlandığıyla ilgilenen sanatçılardan Sena Başöz, bireysel ve toplumsal travmalardan nasıl iyileşebileceğimiz üzerine olasılıklar hayal eden, bedenin merkezde olduğu gerçeküstü anlatılar kurarken Noor Abuarafeh tarih yazımını koleksiyonlar, ulus inşası ve kolonyal miraslar ilişkisi üzerinden ele alıyor. İyileşme, hatırlama ve arşiv konularının ortak temalar olarak yer bulduğu sanatçılar fotoğraf, video, heykel ve buluntu nesneler gibi birçok farklı yöntemle çalışıyor. 

Cumhuriyet’in 100. yılı vesilesiyle arşivi canlandırmak ve güncel bir perspektifle yeniden düşünmek amacıyla, sanatçıların ortak ilgi alanlarını gözeterek, Yapı Kredi Tarihi Arşivi Selahattin Giz Koleksiyonu üzerinden araştırma yürütmeleri önerildi. Bu koleksiyon, çoğunluğunu Giz’in (1914-1994) çektiği, bir kısmını da topladığı 35.000 fotoğrafla 20. yüzyılın ilk çeyreğinin toplumsal, ekonomik ve siyasal hayatını belgeliyor. Sergide sanatçıların koleksiyondaki araştırmalarından yola çıkarak ürettikleri yeni eserler yer alıyor.

Sena Başöz’ün “İyileşme Olasılıkları” sergisi için yeni ürettiği Geçit Töreni isimli yerleştirmesi, Beyoğlu’nun kendisi gibi çok katmanlı bir çalışma. İstiklal Caddesi’nden ağır bina parçalarını taşıyarak geçen ve bu parçalarla oyun oynayan performansçıları izlediğimiz eser, heykel ve performansı içeren bir video yerleştirme.

Noor Abuarafeh’in sergi kapsamındaki konuşma performansı Son Müze: Müzeler Müzesi (2017) ise müzelerin yakın geleceğini konu alıyor. Sergi dünyanın geçtiği zor zamanların ağırlığı içinde, yüksek sesli ve keskin kararlara rağmen herkesin kendi fısıldama metotlarını bulduğu ve iyileşme olasılıklarına açılıp hafiflediği ortak bir zemin hayal ediyor.


Yapı Kredi Yayınları tarafından sergiye eşlik edecek aynı isimde Türkçe-İngilizce bir sergi kitabı da yayımlanacak. Kitapta Eva Vaslamatzi’nin Sena Başöz üzerine, Lara Khaldi’nin ise Noor Abuarafeh üzerine yazdığı birer metne serginin küratöryel metni ve yine küratörler Didem Yazıcı ve Burcu Çimen’in Sena Başöz ve Noor Abuarafeh söyleşileri eşlik ediyor.