Bugün size mesleğimiz olan gazetecilik ve yaratıcılığa ilişkin bir yazı yazmak istedim.

Yaratıcı düşünme, sahip olabileceğiniz en faydalı becerilerden biridir. İşte ve hayatta karşılaştığınız hemen hemen her sorun, yenilikçi çözümlerden, yanal düşünceden ve yaratıcı fikirlerden yararlanabilir. Bu, yaratıcı olmanın kolay olduğu anlamına gelmez. Yaratıcı dehanızı ortaya çıkarmak cesaret ve tonlarca pratik gerektirir.

1870'lerde gazeteler ve matbaacılar çok özel ve maliyetli bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Fotoğrafçılık o zamanlar yeni ve heyecan verici idi. Okuyucular daha fazla resim görmek istiyordu ancak hiç kimse görüntüleri hızlı ve ucuz bir şekilde nasıl yazdıracağını çözememişti.

Örneğin, bir gazete bir resim basmak istiyorsa, fotoğrafın bir kopyasını elle çelik bir levhaya kazımak için bir oymacı görevlendirmesi gerekiyordu. Bu plakalar, görüntüyü sayfaya bastırmak için kullanıldı, ancak birkaç kullanımdan sonra kırılmaktaydı.
Bu soruna mucit Frederic Eugene Ives çözdü. Ives, matbaacı çırağı olarak işe başladı. Baskı sürecinin tüm inceliklerini öğrendikten sonra, fotoğraf laboratuvarını yönetmeye başladı. İşi yeni fotoğrafçılık tekniklerini deneyerek ve kameralar, yazıcılar ve optikler hakkında bilgi edinerek geçirdi. Daha iyi bir baskı tekniği hakkında bir fikir edindi ve 1881'de baskı yaklaşımının patentini aldı. 1885'e gelindiğinde, daha da iyi sonuçlar veren basitleştirilmiş bir süreç geliştirdi. Ives Süreci, görüntü yazdırma maliyetini 15 kat düşürdü ve standart baskı tekniği olarak kaldı.

James Webb Young adlı bir reklam yöneticisi, Fikir Üretme Tekniği başlıklı kısa bir kılavuz yayınladı. Bu kılavuzda yaratıcı fikirler üretme konusunda basit ama derin bir açıklama yaptı. Ona göre, yaratıcı düşünme, boş bir sayfadan yeni bir şey üretmekle ilgili değildir. Daha ziyade mevcut olanı almak ve parçaları daha önce yapılmamış bir şekilde birleştirmekle ilgilidir. En önemlisi, yeni kombinasyonlar oluşturma yeteneği, kavramlar arasındaki ilişkileri görme yeteneğinize bağlıdır. İki eski fikir arasında yeni bir bağlantı kurabilirseniz, yaratıcı bir şey yaptınız demektir.

Young, bu yaratıcı bağlantı sürecinin her zaman beş adımda gerçekleştiğine inanıyordu. Aklınızdaki malzemeler üzerinde iyice çalışın. Bu aşamada, gerçeklere farklı açılardan bakarak ve çeşitli fikirleri bir araya getirmeyi deneyerek öğrendiklerinizi incelersiniz. Ardından, sorunu tamamen aklınızdan çıkarırsınız ve sizi heyecanlandıran ve enerji veren başka bir şey yapmaya gidersiniz. Bir noktada, ancak bunu düşünmeyi bıraktıktan sonra, fikriniz size bir içgörü parıltısı ve yenilenmiş enerji ile geri dönecektir. Fikrinizi geri bildirime dayalı olarak şekillendirin ve geliştirin. Herhangi bir fikrin başarılı olması için onu dünyaya salıvermeli, eleştiriye sunmalı ve gerektiği gibi uyarlamalısınız.

Kısacası Yaratıcı Süreç "Bir fikir bir birliktelik başarısıdır ve bir metafordur.” Yaratıcı süreç, eski fikirler arasında yeni bağlantılar kurma eylemidir. Böylece yaratıcı düşüncenin kavramlar arasındaki ilişkileri tanıma görevi olduğunu söyleyebiliriz. Yaratıcı zorluklara yaklaşmanın bir yolu, beş aşamalı süreci takip etmektir: 1) materyal toplamak, 2) zihninizdeki materyal üzerinde yoğun bir şekilde çalışmak, 3) sorundan uzaklaşmak, 4) fikrin size doğal olarak geri dönmesine izin vermek ve 5) fikrinizi gerçek anlamda test etmek dünya ve geri bildirime göre ayarlamak.