Çin'de etiket tutkunu olan tüketicilerin, ülkenin ekonomik yavaşlaması sırasında paradan tasarruf etmek için markalı ürünlerin yüksek kaliteli kopyaları olan "taklitlere" yöneldiği bildiriliyor.
HEPSİNİ ETKİLEDİ
Analistler, bu eğilimin yalnızca çok lüks markaları değil, Nike ve Uniqlo gibi markaları da etkilediğini söylüyor. Ülkenin emlak krizi, azalan tüketici güveniyle birleşince, genel tüketim ve perakende satışlarında düşüşe yol açtı.
3 KATINA ÇIKTI
Maaş kesintileriyle karşı karşıya kalan tüketiciler, markalaşmadan çok paraya önem verdikleri için artık daha uygun fiyatlı alternatifler arıyorlar. Bu sahte ürünler için sosyal medya aramaları 2022'den 2024'e kadar üç katına çıktı.
DÜŞÜŞ YAŞANDI
Taklitlerin yükselişi, üst düzey ürünlerin ayrıcalığını etkiliyor ve potansiyel olarak Çin'deki gelecekteki büyümelerine zarar verebilir. Lüks markalar bölgedeki satışlarında düşüş yaşadı.