Türk dizilerinin Cannes’da 108 ülkenin ilgi odağı olduğunu belirten İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “MIPCOM 2023 Fuarı’na Türkiye’den, 20’si İstanbul Ticaret Odası’nın milli katılım organizasyonu ile olmak üzere 34 firma katılıyor. Fuarda 2 bin 600 yapımcı, 3 bin 100 içerik satın almacı ve 11 bin ziyaretçi bulunuyor.” diye konuştu.
17 YILDA BÜYÜK AŞAMA
Türk dizilerinin Orta Doğu ve Körfez ülkelerinde 17’nci, Latin Amerika’da ise 10’uncu yılını kutladığını aktaran Avdagiç, “Türk dizileri, ihracat yaptığı 17 yılda küresel pazarların duygu dünyasına öyle girdi ki hangi diziyi üretirsek daha senaryo aşamasında ilgi odağı oluyor ve yüzde 80’i yayına girmeden kapışılıyor.” ifadelerini kullandı.
2027’DE 231 MİLYAR DOLAR
2022’de toplam küresel eğlence ve medya gelirinin 2,32 trilyon dolara ulaştığını dile getiren Avdagiç, dünya genelinde dijital platformların elde edeceği gelirin yıllık ortalama yüzde 10’u bulan büyümeyle 2027’de 231 milyar doları aşacağının tahmin edildiğini söyledi. Avdagiç, “Ülkemizde hala yabancı platformlar ilk sıralarda yer alsa da yerli dijital platforma talep de her geçen gün artıyor.” dedi.