Marketler daha fazla harcamanızı, daha uzun süre içeride kalmanızı ve gerçekten ihtiyacınız olmayan şeyleri satın almanızı sağlamakta çok iyidir. İşte asla öğrenmenizi istemedikleri bazı stratejileri...

YUMURTALAR ARKADA

Süt ve yumurtaların genelde en arkada olduğunu hiç fark ettiniz mi? Bu bilerek yapılmıştır. Marketler, temel ihtiyaçlarınızı karşılayabilmeniz için bir milyon cazip atıştırmalık ve fırsatın önünden geçmenizi sağlar. Orada ne kadar uzun kalırsanız, o kadar fazla harcarsınız.

1 ALANA 1 BEDAVA

Bir tane alın, diğeri bedava mı? Bazen mağazalar, "fırsatı" harika göstermek için orijinal fiyatı yükseltir. Gerçekten tasarruf edip etmediğinizi görmek için her zaman birim fiyatlarını karşılaştırın.

TAZE SİMİT KOKUSU

O sıcak fırın kokusu mu? Tamamen planlı. Marketler sizi acıktırmak için taze ekmek ve simit gibi ürünlerin kokusunu kullanır. Ve aç alışverişçiler daha fazlasını satın alır! Hiç sadece süt almaya gittikten sonra kurabiye ve dondurma gibi ürünlerle dışarı çıktınız mı? Şimdi nedenini biliyorsunuz.

YAVAŞ MÜZİKLER

Mağazalar yavaş, rahatlatıcı müzik çalar. Çünkü bu sizi daha yavaş alışveriş yapmaya ve daha fazla harcamaya yönlendirir. Aceleniz varsa, kulaklığınızı takın ve tempolu şarkılar dinleyin. İçeriden ne kadar hızlı çıktığınıza inanamayacaksınız.

ABD'de şok! Kadın basketbolcular greve gidiyor! ABD'de şok! Kadın basketbolcular greve gidiyor!

SU PÜSKÜRTME

Bazı mağazalar ürünlerin daha taze görünmesi için üzerlerine su püskürtür! Ancak bu aslında sebzelerin daha hızlı çürümesine neden olur. Ayrıca, mükemmel bir şekilde düzenlenmiş meyvelerin en iyileri, en altta olanlardır.

SAKIZLAR NEDEN KASADA?

Sizce neden sakız, şekerleme ve dergiler kasaya yakın? Çünkü mağazada dolaştıktan sonra özdenetiminiz düşük oluyor. Ve son dakikada bir şeyler alma olasılığınızın daha yüksek olduğunu biliyorlar.

ALIŞVERİŞ ARABALARI BÜYÜDÜ

Yıllar geçtikçe alışveriş arabaların nasıl büyüdüğünü hiç fark ettiniz mi? Bunun nedeni, daha büyük arabaların daha fazla satın almanızı sağlamasıdır. Çok fazla şeye ihtiyacınız yoksa bir sepet kullanın. Bu, rastgele şeyler almanızı engelleyecektir.

EKSTRA DÜZENLEME

Tam her şeyin nerede olduğunu ezberlediğiniz anda, mağazayı yeniden düzenlerler. Bu tesadüf değildir. Sizi etrafta dolaşmaya, ürünleri yeniden keşfetmeye ve sepetinize ekstra şeyler atmaya zorlarlar.

GÖZ HİZASINDAKİ RAFLAR

Bazı markaların, ürünlerin göz hizasına yerleştirilmesi için ödeme yaptığı belirtiliyor. Böylece düşünmeden onları alma olasılığınız daha yüksektir. Daha ucuz seçenekler için yukarı veya aşağıya bakın. Bir dahaki sefere markete gittiğinizde, bu numaraları aklınızda bulundurun.

Muhabir: TAMER AYERİ