Yeni bir araştırmaya göre; Çin'in elektrikli araç endüstrisi, araç başına destek miktarının azalmasına rağmen 2009'dan geçen yılın sonuna kadar en az 231 milyar dolar devlet sübvansiyonu ve yardımı aldı. Stratejik ve Uluslararası Çalışmalar Merkezi'nden Çin uzmanı Scott Kennedy'nin araştırmasına göre; toplam desteğin yarısından biraz fazlası satış vergisi muafiyetleri şeklindeydi. Geri kalanının; ulusal olarak onaylanmış alıcı indirimlerinden, şarj istasyonları gibi altyapı için devlet finansmanından, araçların devlet tarafından satın alınmasından ve AR-GE programlarından oluştuğu belirtildi.

CAZİP HALE GETİRİYOR

Bulgular, Avrupa Birliği'nin sübvansiyonları telafi etmek için Çin'den ithal edilen araçlara yönelik tarifeleri %48'e kadar artıracağını açıklamasının hemen ardından geldi. Bloomberg raporuna göre; Kanada şu anda potansiyel yeni tarifeler hazırlarken, ABD'nin otomobillere uygulanan tarifeleri dört katına çıkarma kararı aldığı kaydedildi. Kennedy, "Çin, elektrikli araçlar için büyük endüstriyel politika desteğinden yararlandı. Kaliteleri artıyor, bu da onları yerli ve yabancı tüketiciler için cazip hale getiriyor" şeklinde konuştu.
 

Muhabir: Eraycan Erginbaş