Çin'in kuzeyindeki Shanxi, 20 Ağustos'ta merakla beklenen "Black Myth: Wukong"un çıkmasının ardından turizmde büyük bir patlama yaşadı. Ağustos ayında turizmin temmuza göre; %50 arttığı, video oyununun piyasaya sürüldüğü gün ise otel rezervasyonlarının %120 arttığı bildirildi.
27 ÖNEMLİ MEKAN
"Black Myth: Wukong"da yer alan 36 önemli mekanın 27'si Shanxi'de yer alıyordu. Bunlar arasında Yungang Mağaraları, Fogong Tapınağı ve Stork Kulesi gibi önemli yerler bulunuyor. Oyunun hayranları, Yuan Hanedanlığı'ndan (1271-1368) kalma heykelleri görmek için Yuhuang Tapınağı'nı ziyaret etti.
3 KAT YÜKSELDİ
Ming Hanedanı'ndan (1368-1644) kalma bir tapınak olan Xiaoxitian'da da tur bölgesi biletlerinin satışı 3 kat arttı. Oyunda yer alan mekanlar ya geçmişe sadık bir şekilde yeniden tasarlandı ya da gerçek hayattaki tarihi binalara göre modellendi.
%156 ARTIŞ GÖRÜLDÜ
Turist patlamasının yanı sıra Shanxi, önemli destinasyonları için çevrimiçi aramalarda da artış gördü. Eyaletteki turistik yerler için yapılan aramalar geçen yıla kıyasla %156 arttı.