Hurda teşviki düzenlemesi, 25 yaş üzeri araçların geri dönüşümünü destekliyor. Bu araçların yerine Türkiye’de üretilen ve ÖTV muafiyetli yeni araçların alınması teşvik edilecek. Düzenleme, hem çevreye hem de ekonomiye katkı sağlamayı hedefliyor.
Yerli Üretim Odaklı Çözüm
Yeni araçların Türkiye’de üretilmiş olması şartı, yerli otomobil sektörüne destek sağlamak için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Düzenleme, yerli üretimin artırılmasına yönelik bir fırsat olarak görülüyor.
Ağır Hasarlı Araçlara Sıkı Denetim
Kanun teklifi, ağır hasar görmüş araçların trafiğe çıkarılmasını yasaklıyor. Bu kurala uymayanlara 500 bin TL para cezası uygulanması, düzenlemenin caydırıcılığını artırıyor.
Yürürlük Beklentisi
TBMM’de görüşülmeyi bekleyen düzenlemenin, araç sahiplerine ekonomik fayda sağlaması ve trafik güvenliğini artırması bekleniyor. Teşvik, çevre dostu ulaşım için önemli bir adım olarak dikkat çekiyor.