ABD'de üretilen yiyeceklerin %30 ila %40 gibi şaşırtıcı bir kısmı ya yenilmiyor ya da çöpe gidiyor. Bununla mücadele etmek için şirketler; yapay zekayı gıda atıklarını, envanteri ve satın alımları analiz edecek şekilde programlamaya başladı.
The New York Times'ın haberine göre; restoran ve marketler artık gıda israfıyla mücadele amacıyla hangi yiyeceklerin çöpe gittiğini değerlendirmek için yapay zekayı kullanıyor.
ÇÖP KUTULARINA KAMERA
Şirketler, hangi yiyeceğin ve ne kadarının atıldığını belirlemek amacıyla restoran çöplerini ve market alışverişlerini analiz etmek için yapay zekayı programlıyor. Daha sonra bu verileri, ürünün ne kadar satıldığını veya tüketildiğini bulmak için kullanıyorlar. Genellikle çöpe gidenler konusunda da daha az alım yapılması planlanıyor.
Çöp kutularının üzerine kameralar kuruluyor. Yapay zeka, hangi yiyeceklerin israf edildiğini ve ne kadarının atıldığını değerlendirmek için bunları izliyor.