Volkswagen, Çinli elektrikli araç üreticilerinin artan rekabeti nedeniyle maliyet kesintilerini derinleştirmeye çalışıyor. 87 yıllık tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatıp kapatmamayı değerlendiriyor.


KENDİ ÜLKESİNDE


Dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Alman otomobil üreticisi, kendi ülkesinde fabrika kapatmayı göz ardı edemeyeceğini söyledi. Şirketi geleceğe hazır hale getirmek için diğer önlemler arasında, 1994'ten beri yürürlükte olan işçi sendikalarıyla bir istihdam koruma anlaşmasını feshetmeye çalışmak da yer alıyor.


YENİ RAKİPLER


Volkswagen Group CEO'su Oliver Blume, "Avrupa otomotiv endüstrisi çok zorlu bir durumda. Ekonomik ortam daha da zorlaştı ve Avrupa pazarına yeni rakipler giriyor. Özellikle bir üretim yeri olarak Almanya, rekabet gücü açısından daha da geride kalıyor" dedi.


PAYINI KAYBEDİYOR


Geçtiğimiz yılın sonlarında 10 milyar euroluk maliyet düşürme çabasına girişen Volkswagen, Çin'de pazar payını kaybediyor. Yılın ilk yarısında, bu ülkedeki müşterilere yapılan teslimatlar 2023'teki aynı döneme göre %7 düştü.


MALİYET MALİYET MALİYET!


Oliver Blume, "Eylemimizin ana alanı maliyet kesintileri. Gereken tüm organizasyonel adımları attık. Ve şimdi konu maliyetler, maliyetler ve maliyetler!" diye ekledi.

Muhabir: ERAYCAN ERGİNBAŞ