Türkiye, bu yıl da fuarda toplam metrekare olarak İtalya ve İspanya'nın ardından 3'üncü büyük yabancı katılımcı oldu. Türk firmaları, İstanbul Ticaret Odasının (İTO) organize ettiği milli katılım alanı ve ayrıca bireysel firma stantlarıyla fuarın 9 ayrı ihtisas salonunda 8 bin metrekare alanı doldurdu. Türkiye, 38 yıldır iştirak ettiği dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı SIAL Paris'e bu yıl, 37 ilden 294 firmayla rekor katılım sağladı. Ayrıca 52 Türk firması bireysel stantlarıyla fuarda yer aldı. Böylece Türkiye'den katılan toplam firma sayısı 346'ya ulaştı.
8 BİN KÜRESEL ALICI
Türkiye, SIAL Paris'te et ve süt ürünleri, market ürünleri, dondurulmuş gıdalar, alternatif biyogıda, deniz mahsulleri, içecek, catering ve atıştırmalık, meyve ve sebze, gıda işleme sektörleri ile temsil edildi. Ayrıca 3 farklı salonda Türk damak tadından ikramlar, gıda profesyonellerinin beğenisine sunuldu. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, yaptığı açıklamada, "SIAL Paris'te 50 milyar avro satın alım gücüne sahip 8 bin büyük gıda alıcısı hedefimizde. Türk damak tadının zenginliği ve çeşitliliği ile bu potansiyelden en üst seviyede faydalanmak istiyoruz" dedi.
"1986’DA 10 FİRMA İLE KATILMIŞTIK"
Avdagiç, "Türk ürünleri tüm dünyadan gıda profesyonelleri için bir ilham alanı haline geldi. SIAL Paris'e ilk kez 1986 yılında 100 metrekare alanda 10 firma ile katılmıştık. Bu yıl ise 9 ayrı ihtisas salonunda 7 bin 983 metrekare büyüklüğe ve milli katılım alanında 294 firmaya ulaşmaktan mutluluk duyuyoruz" ifadelerini kullandı. Avdagiç, "Memnuniyetle görüyoruz ki firmalarımız, Türkiye pavyonunda yer aldıktan sonra bireysel stant satın alıyorlar. AA