Almanya'da tüketici güveni, iki tüketici araştırma enstitüsünün yayınladığı son verilere göre; artan işsizlik, iflaslar ve zayıf ekonomik görünüm nedeniyle ağustosta önemli bir darbe aldı.
İSTİKRARLI SEYREDİYORDU
GfK ve NIM'in, eylül tahminlerine göre; tüketici iklim endeksi şu anda 3.4 puanlık bir kötüleşmeyle eksi 22 puana ulaşıyor. Koronavirüs salgını öncesinde endeks, yaklaşık artı 10 puan seviyesinde nispeten istikrarlı seyrediyordu.
EURO 2024 YANILTTI
Gelir ve ekonomik büyümeye ilişkin beklentiler azalırken, tüketici harcamaları geriledi ve tasarruf oranları arttı. NIM'de tüketici uzmanı olan Rolf Buerkl, "Görünüşe göre, Alman tüketicilerin Avrupa Futbol Şampiyonası'ndan kaynaklanan coşkusu sadece kısa bir alevlenmeydi. Turnuvanın bitiminden sonra azaldı. Ayrıca, iş güvenliğiyle ilgili olumsuz haberler tüketicileri daha karamsar hale getiriyor. Tüketici güveninde hızlı bir toparlanma pek olası görünmüyor" dedi.
UMUTLAR ERTELENMELİ
Buerkl, "Artan işsizlik oranları, şirket iflasları ve çeşitli şirketlerdeki personel azaltma planları, çalışanların işleri konusunda endişelenmelerine neden oluyor. Bu nedenle istikrarlı ve sürdürülebilir ekonomik umutlar daha da ertelenmeli" açıklamasını yaptı.