Alman ihracatçıların yılın ilk yarısında Çin'e kıyasla Polonya'ya daha fazla ürün göndermesi, Almanya'nın dünyanın ikinci büyük ekonomisinden uzakta ticareti çeşitlendirme çabalarının göstergesi olarak kabul ediliyor.

İTHALATIN ÇOĞU ÇİN'DEN

Doğu Avrupa Ekonomik İlişkiler Ticaret Örgütü'ne göre; Almanya'nın Polonya'ya ihracatı 2024'ün ilk yarısında %4.6 artarak 48.4 milyar euroya yükseldi. 48.2 milyar euro olan Çin'e yapılan ihracat böylece geride kaldı. Almanya'ya yapılan ithalatın çoğu ise hala Çin'den geliyordu.

4. BÜYÜK PAZAR

Polonya, Alman satışları için dördüncü büyük pazar haline geldi. Alman Federal İstatistik Ofisi'ne göre; ABD, Alman mallarının en büyük alıcısı olmaya devam etti. Fransa ve Hollanda'nın ise Alman ihracatı için sırasıyla ikinci ve üçüncü büyük pazarlar olduğu söylendi.

JEOPOLİTİK BELİRSİZLİKLER

Polonya şu anda Avrupa Birliği'ndeki en hızlı büyüyen ekonomidir. Almanya'nın DIHK Sanayi Lobisi'nin Dış Ticaret Başkanı Volker Treier, "Artan jeopolitik belirsizlikler birçok şirketin giderek daha fazla yerel üretim ve ticaret yapmasına neden oluyor" dedi.

Kaynak: HABER MERKEZİ