Nikkei gazetesi, Nissan'ın yüzde 34'üne sahip olduğu Mitsubishi Motors'un, Honda ve Nissan ile stratejik ortaklıklarının ayrıntılarını netleştirmek için birlikte çalışacağını belirtti. Üç firmanın, otomobilleri kontrol eden araç içi yazılımları standartlaştırmayı amaçladığını sözlerine ekledi.

YORUM YAPMADILAR

Mitsubishi Motors, haber hakkında yorum yapmayı reddetti. Nissan sözcüsü ise haberin her iki şirketin de duyurduğu bir şeye dayanmadığını söyledi. Honda sözcüleri yorum talebine yanıt vermedi.

PAZAR PAYINI KAYBETTİ

Bu hamle; Nissan'ın, mart ayına kadar küresel satışlarının yarısını oluşturan en büyük iki pazarı olan ABD ve Çin'deki pazar payını istikrarlı bir şekilde kaybetmesinin ardından geldi.

MALİYETLER DÜŞECEK

Mitsubishi Motors; Nissan ve Fransız Renault ile uzun süredir devam eden bir ittifakın parçasıydı. Üç otomobil üreticisi geçen yıl yeniden yapılandırma konusunda anlaşmıştı. Bu anlaşmayla küçültülmüş ancak daha pragmatik ve çevik bir ortaklık hedefleniyordu. Nissan, Honda ve Mitsubishi Motors arasındaki ayrı ayrı işbirliği, Japon otomobil üreticilerinin maliyetleri düşürmesini sağlayabilir. BYD ve Tesla gibi şirketlerin hakim olduğu elektrikli araç pazarındaki zorlu rekabete karşı güçlenmesine de yardımcı olabilir.

Muhabir: ERAYCAN ERGİNBAŞ