Amerikalılar fast-food zincirlerine karşı ilgisini kaybediyor. Bu durum Lamb Weston (LW) gibi patates kızartması tedarikçilerine zarar veriyor. Kuzey Amerika'daki en büyük patates kızartması üreticisi ve fast-food zincirleri, restoranlar ve marketlere büyük bir tedarikçi olan Lamb Weston, Washington'daki üretim tesisini kapatıyor.

DAHA HIZLI ARTTI

Şirket geçen hafta, iş gücünün %4'üne denk gelen yaklaşık 400 çalışanını çıkaracağını ve yavaşlayan müşteri talebine yanıt olarak üretim hatlarını geçici olarak keseceğini duyurdu. Patates devi, talebin durgun olduğu bir zamanda aşırı arzla da karşı karşıya. Son yıllarda restoran fiyatları market fiyatlarından daha hızlı arttı. Bu da müşterilerin fast-food zincirlerinden uzaklaşmasına yol açtı.

%80'İ RESTORANLARDA

Bu değişim Lamb Weston'ı olumsuz etkiledi çünkü insanların evde patates kızartması yapma olasılığı daha düşük. Lamb Weston'a göre; Amerika Birleşik Devletleri'nde tüketilen patates kızartmalarının yaklaşık %80'i fast-food zincirlerinden geliyor.

DAHA KÜÇÜK PORSİYONLAR

McDonald's gibi fast-food zincirleri müşterileri geri çekmek için farklı menüler sunuyor. McDonald's, 5 dolarlık bir menü çıkardı. Ancak bu fırsatlar Lamb Weston'a yardımcı olmuyor. Çünkü insanlar daha küçük porsiyonlarda patates kızartması satın alıyor.

MÜŞTERİLER AZALDI

Lamb Weston CEO'su Thomas Werner, "Bu promosyonlu yemek fırsatlarının çoğu, tüketicilerin orta boy kızartmadan küçük boy kızartmaya geçmesini sağlıyor" dedi. En büyük müşterisi olan McDonald's, Lamb Weston'ın satışlarının %13'ünü oluşturuyor. Ve McDonald's zorlanıyor. En az bir yıldır açık olan ABD restoranlarının satışları, geçen çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre %0.7 düştü. Bu düşüş, zinciri ziyaret eden müşterilerin azalmasından kaynaklanıyor.
 

Muhabir: Tamer Ayeri