Japonya'daki bazı bebek bezi şirketleri, demografik kriz devam ederken odaklarını yetişkin pazarına kaydırıyor. Araştırma şirketi Fuji Keizai, Japonya'nın yetişkin bebek bezi pazarının 2027'ye kadar %16 büyüyerek 98.9 milyar yene (626 milyon dolar) ulaşmasının beklendiğini belirtti. Bebek bezi pazarının ise aynı dönemde %8 düşerek 84.6 milyar yene (535 milyon dolar) gerilemesinin muhtemel olduğu tahmin ediliyor.

GEÇİŞİ BAŞLATTILAR

Shizuoka'da bir bebek bezi fabrikası olan Daio Paper, ürünleri için bu geçişi çoktan başlattı. Reuters'in bildirdiğine göre; Daio Paper Pazarlama Müdürü Kenji Nakata, "Yetişkin bebek bezi pazarının büyümeye devam etmesini bekleyebiliriz. Bu nedenle şirketimizin kaynaklarını bu pazara ayırarak ürünleri genişletmeyi hedefliyoruz" dedi.

ÜRETİMİ DURDURACAKLAR!

Oji Holdings firması, ocak ayında bebek bezi üretmeyi bırakıp bunun yerine yetişkin bezlerine odaklanacağını duyurdu. Japonya'nın doğum oranı 2023'te sekiz yıl üst üste düşerek rekor seviye olan 1.2'ye geriledi. Bakanlık, 2023'te 727.277 doğum gerçekleştiğini, bunun bir önceki yıldan 43.482 eksik olduğunu belirtti.

YAŞLILAR İŞ ARIYOR

Ayrıca, Japonya'nın ölüm oranı ülkenin doğum oranını çoktan geride bıraktı. Sorun devam ederken, birçok Japon yaşlı iş gücüne geri dönüyor. Ocak ayındaki bir raporda, iş arayan yaşlıların sayısının son 10 yılda iki katına çıktığı ortaya çıktı.

Muhabir: Lila Okyanus