Gemius Audience Türkiye Ocak - Temmuz 2024 Rekabet Raporu verilerine göre Instagram, Türkiye'de en çok kullanılan 4. sosyal medya platformu. Platformu ayda 50.6 milyon kullanıcı ziyaret ediyor.
Yüzde 48,52'sini kadın, yüzde 51,48'ini erkek kullanıcıların oluşturduğu Instagram'ı en çok 25-34 ve 35-44 yaş arası grup kullanmaktadır.
Youtube, Tiktok, Facebook ve geleneksel medya ürünü televizyon içinde en çok reklamın verildiği Instagram, yüzde 33 oranında bir pazara sahip. Diğer platformların reklam pazarındaki payı ise şu şekilde;
TV: 26
Youtube: 19
Tiktok: 8
Diğer: 8
Facebook: 6
Platformda en çok yüzde 19.64 ile e-ticaret üzerine reklam veriliyor. E-ticareti sırasıyla medya, kişisel bakım ve seyahat/turizm endüstrileri takip ediyor.
Görsel ağırlıklı bir platform olması sebebiyle Instagram en çok turizm sektörü tarafından tercih ediliyor. Turizm ve Seyahat sektörünün verdiği reklamlardan ikisinden biri Instagram'da yer alıyor.
Öte yandan Instagram, en çok KOBİ'ler tarafından kullanılıyor. Gemius Audience Türkilye verilerine göre, Instagram'a verilen her 100 reklamdan 44'ü küçük veya orta ölçekteki işletmeler tarafından yayına sokuluyor. Türkiye'de faaliyet gösteren dev kozmetik ve hizmet firmaların reklam payları ise yüzde 0.7 ile 3 arasında değişiyor.