Veriler, tüketicilerin temkinli davranarak harcamayı büyük oranda durdurduğunu ortaya koydu. İngiliz Perakendeciler Birliği (BRC) ve KPMG tarafından yayımlanan aylık verilere göre, ülkede perakende satışlar Ekim 2022'de yüzde 1,6 artış göstermişti. Ekim 2023'teki yüzde 2,5'lik büyüme geçen yılın aynı ayındaki seviyenin üzerinde olsa da üç aylık ortalama olan yüzde 3,1 ve 12 aylık ortalama olan yüzde 4,2'lik artışın altında kaldı. Gıda satışları son üç ayda yüzde 7,9 arttı. Gıda dışı satışlar son üç ayda yüzde 1 gerilerken, yıllık bazda düşüş eğilimini sürdürdü. BRC İcra Direktörü Helen Dickinson, verilere ilişkin değerlendirmesinde, yüksek mortgage oranları ve kira maliyetlerinin tüketici güvenini sarstığını, perakende satışlarının yavaşladığını dile getirdi.