Katar'daki Hamad bin Khalifa Üniversitesinde Ortadoğu Çalışmaları alanında öğretim üyesi ve dijital medya ve dezenformasyon uzmanı Marc Owen Jones, son dönemdeki İsrail-Filistin olaylarında sosyal medyanın rolüne ilişkin değerlendirmede bulundu.

Jones, yayın organlarının "teyit edilmemiş bilgileri" sosyal medyada paylaşmalarının "yanlış bilgilerin yayılmasını" artırdığını ifade etti.

İsrail ve Filistin taraflarının bilgi paylaşımlarına değinen Jones, "İsrail tarafı için asıl amaç, Hamas'ın saldırılarına ilişkin bilgi paylaşmak ve kendi askeri hareketlerini haklı göstermek; Filistinliler ise bunu sivillerin çektiği acıları ve ölümleri vurgulamak için kullanıyor." diye konuştu.

İsrail'in Gazze'deki saldırılarına ilişkin yapılan yanlış paylaşımlara değinen Jones, İsrail'in "yanlış bilgi yaymaktan utanmadığını" belirtti.

Sosyal medya politikalarına ilişkin Meta ve Google gibi şirketlerin önlemlerine de dikkati çeken Jones, "Meta, iki tarafın da şiddet içeren gönderilerini kaldırmaya çalıştı. Ancak bazı kişiler, Meta'yı orantısız bir şekilde Filistinlilerin sesini bastırmakla suçluyor. Hatta, durumun böyle olduğuna ilişkin tarihi ve mevcut kanıtlar var." dedi.

Jones, yanlış bilgi sunan kaynakların paylaşımlarının kontrol edilmeden yayılmasının "insanların görüşlerinin yalan haberlerle şekillendiği" anlamına geldiğini belirterek "Google, hüküm ve koşullarına aykırı olmasına rağmen İsrail Dışişleri Bakanlığından propaganda yaymak için para bile alıyor." ifadesini kullandı.

Jones, ayrıca Meta ve Google gibi firmaların İsrail destekçisi olduğuna ilişkin "kanıtların" olduğunu öne sürdü. AA

Editör: Eray Erginbaş