“Ulaştırma Bakanlığı yine abidik gubidik işler peşinde” diyen Altaylı, “İş bitmiş. İhalesiz yapılan bu işin bedeli olarak ise Çanakkale Köprüsü’nün süresine 4 yıl ekleyecekler.
58 kilometrelik yol inşaatı için, köprü işletmesine 4 yıl ekleyip, garanti geçişten toplamda yaklaşık 1,7 milyar dolara yakın bir kârı müteahhitin cebine sokacaklar. 1,7 milyar dolara 58 km yol. Güzel değil mi!” ifadelerini kullandı.
Altaylı, yazısında şunları kaydetti:
“Şu anda neredeyse hiç kullanılmayan bu köprüye ‘müşteri’ taşımak için Marmara bölgesinde yeni otoyollar yapılması gerekiyor. Normal olan, bu yollar için de ihaleye çıkılması ve en iyi teklifi verene bu yolların yaptırılması. Ancak Türkiye’nin son 23 yıldaki en şaibeli bakanlığı haline getirilmiş bakanlığı olan Ulaştırma Bakanlığı böyle yapmıyor. Yine abidik gubidik işler peşinde. Bana gelen güvenilir bilgilere göre yolun Kınalı-Malkara arası yol yapım çalışması kısa süre sonra başlayacak. İhalesiz, yarışmasız bir biçimde sanki eski işin bir devamıymış gibi bunu da Çanakkale Köprüsü’nü yapan konsorsiyum Limak-Yapı Merkezi inşa edecek. İş o kadar bitmiş ki, alt taşeron firmalar bile belirlenmiş, taşeronlar yol güzergâhı üzerinde belirli aralıklarla şantiyelerini kurmaya çoktan başlamışlar. İş bitmiş. İhalesiz yapılan bu işin bedeli olarak ise Çanakkale Köprüsü’nün süresine 4 yıl ekleyecekler. 58 kilometrelik yol inşaatı için, köprü işletmesine 4 yıl ekleyip, garanti geçişten toplamda yaklaşık 1,7 milyar dolara yakın bir kârı müteahhitin cebine sokacaklar. 1,7 milyar dolara 58 km yol. Güzel değil mi! Çanakkale Köprüsü’nü ise ayrı bir fasılda yine konuşuruz. Gerekliliği bir yana, o kadar uzun, o kadar yüksek ve o kadar pahalı olmalı mıydı, yoksa milyarlar boşu boşuna gösteriş için mi harcandı bakarız!”