Altaylı, İstanbul'un "en az 10 bin, kimilerine göre de 20 bin yeni ve kaliteli taksiye ihtiyacı var ama 2 bin 500 de hiç yoktan iyidir" şeklinde belirterek, sunulan çözümün yetersizliğini vurguladı. Bu yeni dijital taksilerin yalnızca mobil uygulamalar üzerinden çağrılabilen ve üç farklı şirket (BinBin, BiTaksi, ve UBER) tarafından paylaşılan araçlar olacağını ifade etti.
Altaylı, ayrıca, İstanbul Havalimanı'ndaki taksi tekelini ve bu durumun Türk halkına yarattığı maliyetleri de ele aldı. "Buna araçların eskimesi, lastiklerin eskimesi dahil değil. Onu da eklersen kayıp para 2 milyarı bulur" şeklinde yazan Altaylı, havalimanından kente yolcu taşıma tekeline sahip olan taksi kooperatifinin, gelen taksilerin yolcu almasını yasaklayan düzenlemesi nedeniyle yıllık olarak 1 milyar TL'yi aşan bir mali kayba yol açtığını belirtti. Altaylı, "Peki Türk halkı bunca parayı niye kaybediyor? Havalimanında tekel oluşturmuş 660 taksi ayrıcalıklarını korusun diye" dedi ve bu ayrıcalıklı düzenlemenin kaldırılmasının gerekliliğini savundu.
Bu sistem düzenlemesinin İstanbul halkına yeterince hizmet etmediğini ve hizmet kalitesinin artırılması için gereken adımların atılması gerektiğini yazdı.