Kamuoyunda şubesiz bankacılık olarak bilinen Enpara’yla ilgili yurttaşlardan gelen şikayetler son günlerde artmaya başladı. gelmeye devam ediyor. Kullanıcıların hesaplarına bloke koyan şubesiz bankacılık uygulamasıyla ilgili şikayetvar gibi tüketici uygulamalarına binlerce şikâyet yağdı.
Doğrulama için kullanıcılarından video, selfie gibi isteklerde bulunan Enpara’da işler vaktinde yapılmadığı için dilekçeler zaman aşımına uğruyor, tekrar tekrar yazılıyor.
Enpara kullanıcıları, şubesiz bankacılığın avantajlarıyla değil dezavantajlarıyla muhatap olduklarını söylüyor. “Bankayla” sadece telefon üzerinden, çağrı merkezinde kim cevap verirse onun aracılığıyla iletişim kurulabildiklerini söyleyen kullanıcılar, bir sorunun çözümü için günde en az dört beş farklı kişiyle konuştuklarını ifade ediyorlar. Kullanıcılar, çağrı merkezinden iletişim kurdukları farklı çalışanların farklı farklı şeyler söylemesinden ve birbiriyle alakasız çözümler önermesinden şikayetçi. Çağrı merkezindeki çalışanlar birbirinden tamamen habersiz olduğu için yurttaşlardan daha önce istenilen evraklar tekrar tekrar istenmiş.
Kullanıcılarının hesaplarına bloke koyan uygulama, hesaptaki tutarın başka bir yere havale edilmesine dair gönderilen talimatnameleri de dikkate almıyor.
“Hesabınızda bir kısıtlama yok, transferi biz gerçekleştiremiyoruz” diye mailler atılsa da Enpara hesapların blokelerini kaldırmadığı gibi kullanıcıların paralarını da vermiyor.