İBB’nin 2025 yılı bütçesinin (415 milyar Lira); Aile Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan fazla olması bazı kesimlerin tepkisine neden oldu. Trafik çilesine karşı hiçbir tedbir alamayan, depreme hazırlık çalışmalarına bütçenin yüzde 0,89’unu ayıran yaşlanan İETT filosunu yenileyemeyen, kaza ve arızalarla ulaşımı İstanbulluya kabusa dönüştüren, İSBİKE’ı işletemeyip sona erdiren İBB’nin bu rekor bütçeyi nereye harcayacağı merak konusu yorumlarında bulunuldu.
EKREM İMAMOĞLU’NDAN AÇIKLAMA
Bütçe sunumu yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, aralarında Hacıosman-Sarıyer metrosunun da olacağı 76 kilometrelik 9 yeni hattı açıkladı. Projelerin ön fizibilite ve güzergâh etüt çalışmalarının ise devam ettiğini açıklayan İmamoğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı - Beylikdüzü arasını 55 dakikaya düşürecek HIZRAY’ın proje çalışmalarının tamamladığını da söyledi. Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvayının son durumu hakkında bilgi veren İmamoğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve ÇED onayları aldığımız projemizde, 2025’de ihaleye çıkmayı ve 2028 yılı sonunda açmayı planlıyoruz” dedi.
İŞTE 9 YENİ METRO TRAMVAY HATTI
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun açıkladığı toplam uzunluğu 76,4 km olacak 9 yeni metro ve tramvay hattı şunlar: 1- Ümraniye-Üsküdar-Beykoz metro hattı, 2- Hacıosman-Çayırbaşı-Sarıyer metro hattı, 3- İTÜ-Maslak-Kâğıthane metro hattı, 4- Üsküdar-Kadıköy metro hattı, 5- Ayvansaray-Fenertepe metro hattı, 6- Yenidoğan-Söğütlüçeşme metro hattının Emek-Söğütlüçeşme arası, 7- Bostancı-Kayışdağı Tramvay Hattı, 8- Laleli-Ayvansaray Tramvay Hattı, 9-Zincirlikuyu-Ortaköy teleferik hattı.