Neue Klasse (Yeni Sınıf), 2025'ten itibaren iki yıl içinde piyasaya sürülecek ve sedandan SUV'a kadar uzanan "altı adet yüzde 100 elektrikli otomobil modelinden oluşan yeni bir projeyi ifade ediyor.

BMW CEO'su Oliver Zipse, modellerin ilk olarak Macaristan'daki yeni fabrikada, daha sonra da Münih, Çin ve Meksika'daki fabrikalarda üretileceğini söyledi.

Yeni modellerin “Yüzde 30 daha fazla menzil, yüzde 30 daha hızlı şarj ve yüzde 25 daha fazla verimlilik" sunacağı belirtildi.



BMW, Neue Klasse stratejisinin 2021 yılında başlatılacağını duyurmuş, ancak elektrikli araçlara geçiş tarihi hakkında ayrıntı vermemişti.

Oliver Zipse, bu gelecek modeller ve grubun diğer markaları için ortak bir elektronik kontrol ünitesinin geliştirileceğini de söyledi. 


BMW bu şekilde giderek artan rekabet ortamında rekabetçi kalmayı umuyor.

Otomotiv Yönetimi Merkezi (CAM) tarafından yapılan hesaplamalara göre BMW'nin i3 modeli, Tesla ve Volkswagen'in modellerinin çok gerisinde, Almanya kara yollarında en popüler 10. elektrikli otomobil konumunda.

BMW, Avrupa Birliği yollarının 2035 yılına kadar karbondan arındırılmış mobiliteye hazırlandığı bir dönemde, içten yanmalı motorlar için bir son tarih belirlemeyen ve geleneksel motorlar üzerinde çalışmaya devam ederken hidrojene yoğunlaşana firmalardan biri.

Elektrikli araç pazarının 2024'ten itibaren "çok daha kalabalık" olacağını belirten sektör uzmanlarından Matthias Schmidt, AFP'ye yaptığı açıklamada, BMW'nin "geç kalmadığını" ancak "daha rekabetçi ve iyi olması gerektiğini" belirtiyor.

Euronews

Editör: Eray Erginbaş