Almanya'nın otomotiv sektörü, pandemiden bu yana en büyük satış düşüşünü yaşıyor. Bu durum, Avrupa'nın en büyük ekonomisine ve sıkıntı içindeki Başbakan Olaf Scholz'a yeni bir darbe indirdi.
EN YÜKSEK PAY
Ekonomik Araştırma Enstitüsü'nün (Ifo) yaptığı bir ankete göre; sektördeki işletmelerin beşte ikisinden fazlası sipariş kıtlığıyla mücadele ediyor. Bu, dünyanın hala COVID karantinasının etkisi altında olduğu Temmuz 2020'den bu yana en yüksek paydı.
GELECEK DE KARANLIK
Ifo'dan Antia Wölfl, gelecekteki siparişlere ilişkin beklentilerin de düşmeye devam ettiğini, bunun kısmen diğer ülkelerdeki üreticilerin sert rekabetinden kaynaklandığını söyledi. Wölfl, "Özellikle Avrupa dışından gelen artan rekabet, Alman otomotiv endüstrisine giderek daha fazla zarar veriyor gibi görünüyor. Kriz devam ediyor" dedi.
ÇİN TEHLİKESİ
Alman otomobil üreticileri, daha ucuza satılan Çin yapımı elektrikli araç dalgasıyla rekabet etmekte zorlanıyor. Geçtiğimiz yıl AB'ye ithal edilen tüm elektrikli araçların (EV) yarısı Çin'den geldi. Çin, Avrupa'nın benzinli ve dizel arabalardan uzaklaşma arzusundan yararlanmaya çalıştı. Başarılı da olmuş gibi gözüküyor. Alman otomobil üreticileri hala yüksek enerji maliyetleri ve elektrikli üretime geçişi finanse etme ihtiyacı gibi zorluklarla karşı karşıya.