Şoförler, devletten radikal kararlar alınmasını talep ederek "Kabinli taksi sistemi Türkiye'de hayata geçirilsin" önerisini dile getiriyorlar. Geçtiğimiz haftalarda taksi şoförleri, meslektaşları Yaşar Yanıkyürek'in yolcusu tarafından gasp edildikten sonra öldürülmesine tepki göstererek protesto etmişlerdi.  Peki, bu sistemin hayata geçirilmesiyle birlikte şoförlerin yaşadığı tehlikeler ve riskler azaltılabilir mi?

Taksi şoförlerinin iş hayatı, her gün yaşadıkları tehlikeler ve risklerle dolu. Her gün onlarca yolcuyu aracına alan taksiciler, müşterilerinin hiçbirini tanımıyor. Kimdir, neyin nesidir, huyu suyu nasıldır bilmiyor. İşte büyük risk tam olarak bu noktada başlıyor. Mesleğini kelle koltukta yapan taksiciler, güvenlikleri açısından büyük risklerle karşı karşıya kalıyorlar. Aynı zamanda yalnızca saldırılarla değil, düşük kazançlarla da mücadele etmek zorunda kalıyorlar. Bu durum, şoförlerin yaşam kalitesini düşürüyor ve mesleklerini daha da zorlu hale getiriyor.
Paralarının gasp edilmesi için bir anda kafalarına silah dayanması, bıçak çekilmesi ya da başlarına aniden bir taşla vurulması taksicilerin korkulu rüyası. Geçtiğimiz haftalarda taksi şoförleri, meslektaşları Yaşar Yanıkyürek'in yolcusu tarafından gasp edildikten sonra öldürülmesine tepki göstererek protesto etmişlerdi.

Şok Gazetesi muhabirimiz Senay Güncavar, taksi şoförleriyle bir araya gelerek yaşadıkları zorlukları konuştu.

Birçok taksi şoförü, bu risklerle başa çıkmanın ve işlerini güvenli bir şekilde sürdürmenin yollarını arıyor. Bu nedenle şoförler, devlete seslenerek, kabinli taksi sisteminin Türkiye'de hayata geçirilmesini talep ediyor ve yaşadıkları zorlukları şöyle anlatıyorlar…
Bir taksi şoförü, gece vardiyasında çalışmanın özellikle riskli olduğunu dile getirdi. "Gece saatlerinde çalışırken, müşterilerin kim olduğu belirsiz. Kimi zaman alkol almış müşterilerle karşılaşıyoruz ve bu da bizi daha fazla dikkatli olmaya zorluyor" diye ekledi.

KABİN UYGULAMASI GETİRİLMELİ

Uzun yıllardır Avcılar Cihangir Taksi durağında şoförlük yapan Nur Akkaya ise yaşadıkları zorlukları şöyle dile getiriyor:  " Her gün farklı müşterilerle karşılaşıyoruz ve kiminle muhatap olduğumuzu bilemiyoruz. Özellikle gece saatlerinde yolcuların kim olduğunu bilmemek büyük bir risk taşıyor. Bu yüzden kendimizi her zaman güvende hissetmiyoruz. Bu yüzden kabin uygulaması getirilmeli. Bazen de yolcular agresif davranışlar sergileyebiliyor ya da ödeme konusunda sorun çıkarabiliyor."

GASP TEHLİKESİ ATLATTIM

Mehmet Bey, 15 yıllık bir taksi şoförü olarak mesleğinin zorluklarını anlatıyor: "Gece çalışırken en büyük korkumuz saldırıya uğramak. Birkaç kez gasp edilme tehlikesi atlattım. Bu tür olaylar, meslek hayatımı etkiliyor ve sürekli tetikte olmamı gerektiriyor. Kabinli taksi sistemi, saldırı riskini azaltarak işimizi daha rahat yapmamızı sağlar."

77 İlde "Mercek-19" silah kaçakçılarına operasyon! 77 İlde "Mercek-19" silah kaçakçılarına operasyon!

HER İKİ TARAF İÇİNDE GÜVENLİ OLUR

Onur Özel, bu konuda şunları paylaşıyor: "Kabinli taksi sistemi, şoförlerin can güvenliğini koruma açısından büyük bir adım olacaktır. Yolcularla daha az temas halinde olacağımız için hem kendimizi hem de müşterilerimizi daha güvende hissederiz."

Kaynak: SENAY GÜNCAVAR